منهول چیست؟

منهول ها اغلب به عنوان نقطه دسترسی برای خدمات عمومی زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرند که امکان بررسی، تعمیر و نگهداری و ارتقاء سیستم را فراهم می نماید. بیشتر خدمات زیرزمینی دارای منهول هایی از جمله آب، فاضلاب، تلفن، برق، زهکشی طوفان، گرمایش منطقه ای و گاز است.منهول ها عموماً در مناطق شهری، خیابان ها و گاهی زیر پیاده روها یافت می شوند. در مناطق روستایی و توسعه نیافته، خدمات مانند تلفن و برق معمولاً به جای زیر زمینی روی ستون های برق و یا حتی دکل ها انجام می شود.بسته شدن منهول ها توسط یک دریچه منهول انجام می گردد، که دریچه های منهول از پلی اتیلن و چدن و کامپوزیت و..تولید می شود.منهول ها معمولاً مجهز به پله های فلزی، پلی پروپیلن یا فایبرگلاس هستند که در قسمت داخلی دیوار نصب شده اند تا امکان فرود آسان به فضای کار را فراهم کنند.منهول ها از چنس پلی اتیلن و فایبرگلاس و بتنی تولید می گردد.منهول پلی اتیلن معمولاً گرد هستند، در درجه اول به این دلیل که گردی بهترین شکل برای مقاومت در برابر فشار زمین است.

انواع منهول براساس نوع جنس بدنه:

منهول اجری و بتنی

منهول پلی اتیلن

منهول فایبرگلاس

منهول بتنی:

این ها منهول هایی هستند که با بتن پیش ساخته ساخته می شوند.این نوع ساخت و ساز سنتی منهول است.منهول های بتنی پیش ساخته به طور مستقیم تولید و در محل کار گذاشته می شوند.بنابراین، امکان نصب سریع و سریع را فراهم می کند.منهول های بتنی همانند منهول های اجری به علت طول عمر پایین و خوردگی و ترک زود به مروز زمان کنار گذاشته شده و استفاده از ان امروزه کمتر شده است.

 منهول پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن یک دهانه سرپوشیده است که دسترسی به سیستم زهکشی را برای بازرسی، تمیز کردن، رفع انسداد یا تعمیر امکان پذیر می کند. منهول های پلی اتیلن با استفاده از مواد پلی اتیلن با ساختار یک پارچه مقاوم تولید می شوند.این بدان معناست که یک منهول پلی اتیلن مستقیماً با لوازم جانبی مانند روکش و نردبان ساخته می شود.چنین منهول هایی به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به محیط زیست آسیب نرساند.علاوه بر این، چنین منهول ها هیچ گونه تأثیر منفی بر روی خاک یا آبرهای زیرزمینی که در آن نصب شده است ایجاد نمی کنند.منهول پلی اتیلن نیاز به نگهداری کمتری دارد و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

منهول فایبرگلاس:

چنین منهول هایی با استفاده از فناوری فایبرگلاس تولید می شوند.آن ها اساساً شامل بشکه منهول، روکش، سرریزها، دودها، واحدهای جداسازی آب باران و غیره هستند.سبک بودن چنین منهول ها جابجایی و نصب آن را نسبتاً آسان می کند.همچنین منهول های فایبرگلاس دارای دوام و سازگار با محیط زیست هستند.

هدف از استفاده از منهول پلی اتیلن چیست؟

معمولاً منهول پلی اتیلن که در فواصل مختلف در پایین سیستم زهکشی قرار دارند تا حداکثر دسترسی را ممکن سازند. اگر منطقه ای صاف و منطقه دیگری مسدود باشد، می توان چاه نزدیک ترین محل را بلند کرد و مورد بازرسی قرار داد و هرگونه کار ضروری مانند پرتاب آب با فشار بالا را می توان برای رفع مشکل انجام داد.اگر آب در امتداد لوله جریان داشته باشد و سپس متوقف شود یا به عقب برگردد، با بلند کردن منهول های پلی اتیلن و نظارت بر سطح آب می توان محل مشکل را تأیید کرد. اگر سطوح بالا باشد، نشان می دهد مشکلی در این نزدیکی وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

یک منهول همچنین معمولاً به عنوان اتاق بازرسی ، حفره ابزار ، حفره نگهداری ، اتاق بازرسی ، اتاق دسترسی یا حفره فاضلاب شناخته می شود.هدف اولیه از ساختن یک منهول پلی اتیلن دسترسی به سیستم های زیرزمینی برای نظافت، اصلاح، تعمیر و بازرسی است.

اهداف اصلی ساختن منهول پلی اتیلن را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

برای انجام کارهای نظافت، تعمیر و نگهداری در سیستم فاضلاب استفاده می شود.

این اجازه می دهد تا تغییر تراز و جهت فاضلاب را تغییر دهید. علاوه بر این، اتصال فاضلاب را نیز تسهیل می کند.

منهول پلی اتیلن با روکش سوراخ دار به انتشار گازهای کثیف کمک می کند. بنابراین، می تواند به عنوان تهویه برای سیستم فاضلاب زیرزمینی عمل کند.

با کمک منهول پلی اتیلن می توان خطوط فاضلاب را در طول های مناسب قرار داد.

موقعیت منهول پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن عموماً در مکان های زیر ارائه می شوند:

هنگامی که تغییری در تراز فاضلاب ایجاد شود.

هنگامی که تغییر جهت یا درجه فاضلاب وجود دارد.

هنگامی که تغییری در اندازه فاضلاب ایجاد شود.

در محل اتصال دو یا چند فاضلاب.

در فواصل منظم در تراز مستقیم فاضلاب.

 

ویژگی و مشخصات منهول پلی اتیلن:

قیمت مناسب و نصب راحت و اجرا سریع

سهولت در حمل و نقل

با سیستم‌های مختلف فاضلابی و زهکشی سازگار می باشد.

دارای طول عمر بالا

آب‌بندی کامل شبکه و پیشگیری از نفوذ آب‌های زیرسطحی به سیستم فاضلاب

عدم نشت مواد فاضلابی به سفره‌های زیرزمینی

مقاوم در مقابل زلزله و سیل

مقاوم بودن در برابر مواد اسیدی و بازی موجود در فاضلاب‌ها

کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری

کاربردهای منهول پلی اتیلن:

چاه ها

محفظه سیفون

تجمیع و توزیع فاضلاب

بهره بردن در تاسیسات برق

دسترسی اسان به فیبرهای نوری و کابل های مخابرات

ایستگاه های پمپاژ فاضلاب

تاسیسات زیرزمینی شامل شبکه آبرسان و

نصب منهول پلی اتیلن:

بر طبق استاندارد ملی ۱۴۳۸۷ که نیز مطابق با استاندارد ASTM 1759 تولید شده است، منهول پلی‌اتیلن باید توانایی و قابلیت تحمل فشارهای ناشی از بارهای افقی (شعاعی) خاک اطراف و نیز وزن ناشی از بارهای عمودی (محوری) خاک و بارهای وارده بر آن را داشته باشد. بنابراین پرکننده اطراف آن (Backfill) باید طراحی و اجرا شود که به همراه سازه پلی‌اتیلنی این بارهای وارده را تحمل می نماید، و هیچ تاثیری در طول عمر ان ندارد.

نکات مهم در خرید منهول پلی اتیلن:

برای انتخاب خرید دقیق و بدون مشکل می بایست به مواردی که اشاره شده است توجه شود.از مزایا مهم منهول پلی اتیلن باید به سبک بودن ان توجه شود و با سبک بودن ان می بایست مقاومت بالایی نیز داشته باشد.همچنین منهول پلی اتیلن باید به گونه ای باشد که در برابر مواد اسیدی و باز دچار خوردگی نشود،مقاومت بالایی برخوردار باشد.همچنین منهول پلی اتیلن را که قصد دارید تهیه نمایید باید سطح صافی داشته باشد که سطح صاف ان باعث می شود آلاینده های محیطی به جداره خارجی منهول نچسبد. این بدان معناست که منهول باید از خاصیت رسوب ناپذیری برخوردار باشد.طراحی منهول پلی اتیلن باید به صورتی باشد که از ورود و برگشت و فاضلاب به اب های زیر زمینی پیشگیری شود.دریچه منهولی که برای منهول پلی اتیلن استفاده می شود نیز باید صیقلی و رنگ روشن باشد که حداقل روشنایی داخل منهول را فراهم نماید.

قیمت منهول پلی اتیلن:

قیمت منهول پلی اتیلن با توجه به نوسانات بازار و شرایط اقتصادی به عواملی نظیر:نوع اتصالات مورد نیاز،نوع نصب،متراژ و ابعاد ان،نوع کاربردی،مواد اولیه و کیفیت ان و..بستگی دارد.

کارخانه تولید منهول پلی اتیلن پایپ ایران:

کارخانه منهول پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید منهول پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین منهول های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش منهول پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید منهول پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا و استعلام قیمت منهول پلی اتیلن با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.