سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها یک سیستم دفع فاضلاب در محل  است که در صنایع مختلف استفاده می شود.درواقع سپتیک تانک مایعات، چربی ها، روغن ها و جامدات از هم جدا می کند. باکتری های موجود در سپتیک تانک پساب را تجزیه می کنند و براساس فرایند بیولوژیکی موجب تصفیه می شود سپتیک تانک یک روش کارآمد برای تصفیه فاضلاب و فاضلاب تولید شده می باشد. سپتیک تانک دارای چندین جزء است از جمله میدان تخلیه و میدان جذب کننده آب، میدان جذب آب و لوله های وردوی و خروجی،بافل و...می باشد. هنگامی که فاضلاب شما وارد سپتیک تانک می شود، مواد آلی (غیر مایع) از زباله هایی که مانند چربی یا روغن شناور هستند جدا می شود. سپتیک تانک یک سیستم تصفیه فاضلاب زیرزمینی است که اگر به طور مناسب ساخته شود، می تواند برای نسل ها دوام بیاورد.

مزایای سپتیک تانک:

بزرگترین مزیت سپتیک تانک برای اکثر جوامع این است که به شما یک راه حل تصفیه آب مستقل ارائه می دهند.سپتیک تانک مزایا فراوانی دارد که در ادامه به شرح ان ها اشاره شده است.

از بزرگترین مزیت سپتیک تانک صرفه جویی در هزینه ها و همچنین هزینه ها تعمییر است.

ماندگاری سپتیک تانک می تواند بسیار طولانی باشد. بسته به موادی که برای سپتیک تانک استفاده می شود، یک سپتیک تانک می تواند تمام مدت زمانی که در یک مکان استفاده می شود به مدت طولانی دوام بیاورد. طول عمر معمولی از 30 تا 50 سال است، با زمان نگهداری طولانی تر با نگهداری خوب امکان پذیر است.

سپتیک تانک را می توان به عنوان یک گزینه تصفیه فاضلاب سازگار با محیط زیست در نظر گرفت. فرآیند تصفیه بستگی زیادی به فرآیندهای طبیعی دارد، با استفاده از باکتری ها و زمینه های تخلیه برای تجزیه و فیلتر فاضلاب. علاوه بر این، آب آزاد شده در خاک باعث رشد گیاهان و گیاهان مجاور می شود.

از مزایا دیگر سپتیک تانک می توان به مقاومت بالای ان در برابر خوردگی و پوسیدگی واشعه خورشید و...اشاره نمود.

اجزا تشکیل دهنده سپتیک تانک:

ورودی فاضلاب

مخزن اول سپتیک تانک

دیواره جداکننده اول

مخزن زلال ساز

مجرای خروج بیوگاز (وِنت)

سیستم خروجی فاضلاب

مکانیزم عملکرد سپتک تانک:

سپتیک تانک که در زیر خاک مدفون است و محفظه ای ضد آب است، فاضلاب را به اندازه کافی در خود نگه می دارد تا مواد جامد در کف ته نشین شده و حل شدن آغاز شود. روغن و گریس به عنوان لایه ای از کف به بالا شناور می شوند.سپس هرگونه فاضلاب مایع از سپتیک تانک از طریق میدان تخلیه خارج می شود.میدان زهکشی یک حفاری کم عمق و سرپوشیده است که از خاک غیر اشباع ساخته شده است. فاضلاب پیش تصفیه شده از طریق لوله کشی به سطحی متخلخل ارسال می شود که به فاضلاب اجازه می دهد تا به خاک اطراف فیلتر شود. سپس خاک فاضلاب را تصفیه و پراکنده می کند. در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند، جایی که باکتری های مضر به طور طبیعی از بین می روند


کاربرد سپتیک تانک:

مزایای که سپتیک تانک به همراه خود دارد موجب کاربرد وسیع ان در مجموعه ها مختلف مانند صنعتی،خانگی و خدماتی شده است از مهم ترین کاربرد سپتیک تانک می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

فاضلاب بهداشتی واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها و رستوران ها،بیمارستان ها و..

به منظور حذف ذراتی که قابل ته نشینی هستند در رستوران ها که سبب پیگشیری از گرفتگی لوله ها و چاه می گردد.

 متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب

انواع سپتیک تانک از لحاظ جنس بدنه:

سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک پلی اتیلن

از با قدمت ترین و پیشینه ترین نوع سپتیک تانک می توان به سپتیک تانک بتنی اشاره نمود.از پرکاربرد ترین نوع سپتیک تانک نیز می توان به سپتیک تانک پلی اتیلن و فایبرگلاس اشاره نمود.سپتیک تانک فایبرگلاس از الیاف شیشه و پلیمر می باشد و از مقاومت خوبی برخودار است اما سپتیک تانک پلی اتیلن که امروز به طور گسترده ای از ان استفاده می شود و دارای مزایا منحصر به فرد می باشد.سپتیک تانک پلی اتیلن همانطور که از نامش مشخص است از جنس پلی اتیلن است که سبب وزن سبک سپتیک تانک،مقاومت عالی دربرابر هرگونه اسیب و..را ایجاد کرده است.

نصب سپتیک تانک:

برای نصب سپتیک تانک می توان از سه روش استفاده نمود ازجمله:دفنی،سطحی،هوایی.برای نصب سپتیک تانک می بایست اگر در محلی می باشد که مسیر عبور ماشین الان سنگین است از فنس، جداسازی صورت گیرد. همچنین، عمق محل نصب سپتیک تانک باید به صورتی باشد که خروجی فاضلاب مورد نظر بصورت ثقلی قادر باشد تا وارد لوله های سپتیک تانک شود.

محل نصب سپتیک تانک باید حداقل به میزان 10 متر از ساختمان های مجاور و همچنین 30 متر از چاه های آب اطراف محل نصب فاصله داشته باشد.

یکی از موارد مهم در نصب سپتیک تانک که باید به ان دقت شود، زیر سازی مناسب و رگلاژ محل نصب سپتیک تانک می باشد همینطور شیب سطح زیر سپتیک تانک برای این منظور باید صفر درصد در نظر گرفته شود.و در انتها، حداقل فاصله مناسب دستگاه تا ساختمان های مجاور، 3 متر می باشد.

زمان تخلیه سپتیک تانک:

زمان تخلیه سپتیک تانک براساس حجم سپتیک تانک،مقدار فاضلاب تولید شده،تعداد نفرات خانواده بستگی دارد.برای تخلیه سپتیک تانک توجه فرمایید که تمام مواد انباشته شده در ان خارج نشود لذا در ان  باکترهای مفیدی موجود می باشد.

علائم خرابی سپتیک تانک:

اگر سپتیک تانک منزل شما خراب شده باشد، قبلاً متوجه چند علامت رایج می شوید. مراقبت از چنین علائمی بسیار مهم است. در غیر این صورت، شما در معرض آلودگی و تعمیر و تعمیر آب پرهزینه هستید. در اینجا چند نشانه خرابی سپتیک تانک آمده است:

پشتیبان فاضلاب در توالت ها، زهکشی ها و سینک های منزل شما.

زهکشی کند در هر سیستم لوله کشی.

صداهای غرغره کننده ای که از داخل لوله کشی خانه شما بیرون می آید.

آب ایستاده یا لکه های مرطوب قابل توجه در نزدیکی سپتیک تانک.

بوی بدی که از سپتیک تانک یا میدان تخلیه خارج می شود.

فاکتورهای تعیین کننده قیمت سپتیک تانک:

تک مخزن و دو مخزن و سه مخزن

نوع سپتیک تانک

افقی و عمودی بودن

دفنی و غیر دفنی

مقدار خاکی که روی ان ریخته می شود

تولید کننده سپتیک تانک:

کارخانه تولید سپتیک تانک پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک پایپ ایران و استعلام قیمت سپتیک تانک پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

برای مطالعه بیشتر به سایت https://tinyurl.com/4mjja4d3  مراجعه نمایید.